Proč nemám ráda postavu Harryho Pottera

 Už je to dlouhá doba od chvíle, kdy jsem se poprvé ocitla ve světě Harryho Pottera prostřednictvím knih. Proto, že už si z něj spoustu detailů nepamatuji a kouzla a magie mě lákají znovu, jsem se rozhodla pro rereading této série od J. K. Rowlingové.
 Je vůbec potřeba vás seznamovat s dějem? Chlapec, který zůstal naživu, určitě nikoho z vás neminul. A představte si, že právě vyvolený je můj jediný problém s knihou, v níž se setkáváme se Školou čar a kouzel, Pánem zla a žabákem Trevorem. Proč?



 Jistě znáte spoustu dohadů na téma, zda Harry je nebo není Mary Sue postavou. (Tzn. postava, u které se vyskytuje spousta výjimek, například tragická minulost, smrt blízkých, speciální schopnosti, nejlépe tohle všechno dohromady.) Tohle zmiňuji proto, že za mě Harry přesně tohle splňuje. A co je na tom nejhorší? Neustále na to poukazuje. Nejradši při krizových situacích. Třeba když se ho jeho přátelé snaží přesvědčit, že je by se neměl snažit sám zachránit celou školu.

 A jak na tento racionální návrh reaguje?
 "VOLDEMORT MI ZABIL RODIČE! MÁM PRÁVO NA POMSTU! NIKDO JINÝ HO NEZVLÁDNE, CO NA TOM, ŽE JSEM STUDENT PRVNÍHO ROČNÍKU A ZNÁM SOTVA ZÁKLADNÍ ZAKLÍNADLA, CO NA TOM, ŽE JSOU TU I JINÝ KANTOŘI NEŽ BRUMBÁL!"

 Co v takových případech můžou dělat Ron a Hermiona? Nic. Protože když na vás někdo něco takového vybalí, asi se těžko můžete bránit. Podobných pasáží se v knize vyskytuje víc. A jak mám mít ráda někoho, kdo pořád křičí to samé dokola, nehledě na to, že to s ním kamarádi myslí dobře? 

 To je můj důvod, proč na me hlavní "hrdina" působí celých sedm knih sobecky a arogantně. Nebýt skvěle vystavěného světa, zajímavých vedlejších postav a tvorů, nemá to u mě šanci na úspěch. 










Komentáře

  1. Přesně kvůli tomu ho taky nemám ráda

    OdpovědětVymazat
  2. Nazdárek, holka! Konečně první článek! Jo!
    Asi víš, jaký názor na Harryho mám. První díly mi úplně nevadí, nejvíce mě irituje jeho proměna od pátého dílu (dejme tomu?) a pak až dál. Jinak na mě Harry tak příšerně nepůsobí, v jistém smyslu se to dá pochopit, nebo alespoň já to chápu, protože znám chování lidí. Když si někdo něco vezme do hlavy, jen tak to nevytříská ven. :D
    Ale super článek! Těším se na další!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Snad jich bude ještě halda! Přesně. V prvním dílu je ještě zlatíčko 😂

      Vymazat
  3. Za mě je Harry dobře napsaná postava. Když si člověk vezme, koho má za otce, tak nemůžeme čekat moc skromného a sympatického hrdinu. V prvních dílech mi přijde ještě v pohodě, v dalších s ním tříská puberta... Má sice zápory, ale i přesto své klady tak jako každá jiná postava. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, napsaný je rozhodně skvele, vymyšlený taky, prostě kompletní. Jen mi nesedl. 😁

      Vymazat
  4. Co se týče série Harry Potter, kterou já mám fakt ráda, musím s tebou rozhodně souhlasit. Už dřív,ještě když jsem nečetla knihy, jsem si toho všímala, vždy jsem spíše byla taková klasická Potterheadka, která všude ječí: "O můj bože, Harryho Pottera miluju!". Ale čím jsem starší, tím víc si uvědomuji, jak moc je jeho postava a charakter obyčejný a většinu času mě spíše otravuje jeho chování. Ale i přesto sérii miluju, jak knížní tak i filmovou, takže asi tak nějak. #StayHedvikaFan :)

    OdpovědětVymazat
  5. Sérii knih Harry Potter jsem četla několikrát s tím, že by se mi postava Harryho mohla začít líbit. Opak je pravdou, čím častěji jsem ty knihy četla tím více se mi nelíbil.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat