Spolupráce - osobní zkušenost s Fantom printem

Víte, že jsem nikdy neuměla zrovna držet jazyk za zuby, když se mi něco nelíbilo? Častokrát se mi to vymklo z rukou, ale já toho nikdy nelitovala, protože jsem dokázala projevit nesouhlas a to je pro mě kolikrát důležitější, než následky. Proto se musím naučit rozeznávat hranice, ono to není zas tak obdivuhodné, říkat názor za každou cenu, ale dnes tomu nebude jinak.

Spolupráce a to, jak funguje, je tolikrát omílané téma, že to snad až není hezké. To, jak ji kdo vykonává či neoznačuje řešit nebudu, protože ač mě to, že to nefunguje, jak by mělo, vytáčí, chci se tu dnes s vámi pobavit o jedné osobní zkušenosti s nakladatelstvím. A rovnou vám říkám, že pokud jste na tohle téma citliví, asi to utněte raději už tady, ať zbytečně nerozdmýcháváme spory. Stejně tak žádám kohokoliv, kdo by na to chtěl reagovat, i kdyby odlišným pohledem, podejte svůj názor v klidu.

Co je vlastně cílem tohohle článku? Ráda bych ukázala, že není dobré brát spolupráci za každou cenu, jen aby jich bylo co nejvíc, stejně jako to, že z ní můžete kdykoliv odejít, pokud se vám nelíbí, jak probíhá. Protože to je to, co jsem udělala a poté, co se odehrálo po mém e-mailu, se mi akorát potvrdilo, že jsem udělala dobře.

Tuším, že svou první spolupráci s Megaknihami jsem navázala někdy v srpnu, září, nějak tak. Zatím jsem se vždy setkala s příjemnou komunikací, nyní mám na recenzi již třetí knihu a vždy vše proběhlo v pořádku. Dnes se nechci věnovat jim, zmiňuji je proto, že vím, co to je spolupráce, která funguje a právě proto jsem byla opravdu zklamaná jednáním v té druhé, které je článek věnován. Ještě bych tedy ráda zmínila, že na Megaknihách se nedávno objevila k prodeji antisemitistická kniha a řešilo se, jak je možné, že se něco takového prodává. To dost otřáslo mou důvěrou, uvažovala jsem, zda to řešit, ale nakonec se situace vyřešila tak, že jsem to prozatím neřešila. Kvůli tomu tady ale nejste. Ani já, o tom jindy.

Bylo to také někdy v srpnu, když Fantom print začal nabírat na spolupráci veliké množství blogerů. Já byla tou dobou na festivalu a tenkrát mě to nezaujalo natolik, abych to sama od sebe zkusila. Odrazovalo mě i množství přijatých blogerů. Ovšem v říjnu minulého roku se mi nakladatelství ozvalo samo. Ve zprávě stálo, že je můj profil zaujal a že by se mnou rádi navázali spolupráci, že mám zkusit napsat e-mail. Protože to bylo poprvé, kdy se mi nakladatelství ozvalo první, rozhodla jsem se, že to zkusím, mail jsem napsala a zjistila jsem, že osoba, která má blogery na starosti, mě zná, což bylo fajn, necítila jsem se tak nervózně. Hned jsem si domluvila první recenzní výtisky, splnila výstupy, do konce minulého roku jsem dostala ještě knihu do štafety. Začátkem tohoto roku mi chyběl ještě jeden článek na blogu, který jsem chtěla odevzdat, než si vezmu další knihu.

Ale přišla mi zpráva právě od osoby, která to měla na starost, zda si nechci vzít další knihu na recenzi. Já připomněla, že mi stále chybí jeden článek, ale protože to nebyl problém, mohla jsem si napsat e-mail o další recenzní výtisk. Což jsem také udělala. Do mailu jsem kromě požadavku na knihu přiložila ke kontrole i již hotové výstupy, chtěla jsem vědět, zda je vše ok. Jenže po prvním týdnu, kdy byl e-mail odeslaný, se mi nedostalo odpovědi a tak jsem kontaktovala osobu ve zprávách s dotazem, zda vůbec přišel. Byla zrovna sobota, ale e-mail už byl odeslán minulou sobotu, proto jsem v tom, že je víkend, neviděla problém, ale osoba na pracovní e-maily o víkendu neodpovídá, jak jsem se dozvěděla. Na námitku, že už je tam mail týden, se mi reakce nedostalo. Čekala jsem na odpověď další týden, po němž jsem se opět připomněla. Dozvěděla jsem se, že to bude ten den vše probírat a že pokud jsem nenapsala e-mail, mám to napravit. To mě maličko naštvalo, když už jsem se právě kvůli mailu připomínala, ale říkala jsem si, dva týdny, to pořád docela jde. 

Jenže když to bylo i třetí týden bez odpovědi, už jsem začala vyzvídat i u ostatních blogerů, protože mě zajímalo, zda jsem s tímto problémem jediná nebo nás bylo víc. Dozvěděla jsem se možná víc, než jsem chtěla. Například to, že já jsem si o knihy psala, ale ostatním byly novinky nabízeny přímo. Mně nikdy taková zpráva nepřišla, nabídky asi nebyly určené pro mě, přitom ti, s nimiž jsem se o tom bavila, neměli kolikrát ani přečtené předchozí knihy. Hodně mě to mrzelo, protože jsem nechápala, proč se ke mně přistupuje jinak. U jednoho z blogerů jsem se každopádně setkala se stejným problémem - neodpovídání - a bylo mi doporučeno, abych kontaktovala někoho, kdo je výš. Tak jsem také udělala.

Víte, co je ironie? Když se vám na otázku, zda se něco neděje, protože vám asi nechodí e-maily, nikdo neodpoví. Ale přišla mi zpráva od osoby, která obsahovala: "Ty jsi na mě žalovala???" Já neodpověděla, chtěla jsem vyzkoušet jejich vlastní postupy ke komunikaci, ale zpráva byla smazána, nahradilo ji to, že už se nebavíme a že veškerá komunikace bude nyní probíhat pouze v mailu. No, o to jsem se také snažila. Fakt nejsem svině, co by se vyžívala v žalování. Neviděla jsem na své otázce nic špatného, obzvlášť, když jsem se dozvěděla, že osoba nevykonává svou práci ani při komunikaci u jiných, nešlo mi o to se mermomocí zmocnit knihy, ale prostě jsem jen chtěla vědět, Co. Se. Děje. A. Kde. Je. Problém.

Na soukromou zprávu o tom, že se nebavíme, jsem nereagovala, když jsem byla přímo vyzvána k tomu, abych už nepsala, logicky. Na mail mi přišla odpověď o pár dní později, že byl můj požadavek na recenzní výtisk zadán. Což by mi samozřejmě stačilo, ale to by mi to někdo musel dát vědět dříve, než za tři týdny. Myslíte si, že je tohle konec? Poučení na závěr a adios? Kéž by.

Někdy kolem toho samého dne, kdy jsem se dočkala své odpovědi, přistál ve skupině Fantom print blogerů příspěvek. Byly tam vypsány termíny, v nichž se odesílají recenzní výtisky. A já pod ním byla označena se slovem díky. Představte si to takhle: Natálie Jalovcová díky (taky jsem to nejdříve nechápala). Jak jsem to ale měla vědět, když to nikde nebylo zmíněno a na mé maily nereagoval nikdo? Nikdo???

Dovedete si představit, jak mě to nadzvedlo? Byla jsem označena jako ten nejvíc netolerantní člověk, co ostatní týrá svými dotazy. Nasrala jsem se, ale naštěstí mě ostatní zklidnili natolik, abych si odpověď na komentář nechala pro sebe, nebyl by to dobrý nápad, už vzhledem k tomu, že se pod příspěvkem vyrojili přitakávači a vlezdoprdelkové. Když jsem si komentáře typu "to je někdo tak nevděčný, že to nedokáže tolerovat???" "my tě máme rádi, debilů si nevšímej, vždy se někdo takový najde" a "děláš svou práci dobře, nenapadlo by nás, že s tím někdo bude mít problém" četla, sama jsem uznala, že bych jimi byla při jakémkoliv odporu virtuálně zavražděna.

Příspěvek druhý, který krátce obsahoval informace o tom, že bude probíhat čistka, mě nechal chladnou a přivedl mě k úvaze, zda by to nebylo lepší ukončit rovnou. Takže...

Jsem to nechala být a žila si asi měsíc svým vlastním životem, než mi tuhle sobotu na srazu s holkama přišla zpráva přímo od nakladatelství, že mám štafetu od prosince a že z ní zatím nikdo nic nesdílel. Hlavou mi proběhly všechny konverzace s ostatními blogery, že dostávají tolik knih, že je ani nestíhají číst a deadliny u nich nikdo neřeší. Odpověděla jsem, u koho štafeta je, aby si to mohli najít. Ale byl najednou hrozný problém v tom, že si nepamatovali, že by to někdo sdílel a já si řekla, že to fakt nemám zapotřebí.

Nemám zapotřebí, aby se mnou někdo v prostředí, které mám ráda, považuji ho za své útočiště a věnuji se mu, protože mi na něm záleží, někdo jednal jinak, než s ostatními, stejně postavenými blogery. Abych byla označována za hajzlíka a netolerantního jedince, přestože z mé strany nedošlo k ničemu agresivnímu ani k žádnému útoku. Proto jsem se rozhodla odejít. Přemýšlela jsem nad tím, zda je to rozhodnutí impulzivní, ale došla jsem k tomu, že ne, protože by se to se mnou už stejně táhlo a časem by se mě dříve nebo později zbavili. Navíc jsem tím neměla co ztratit. Jako adresáty jsem zvolila oba, jak osobu, která se mnou měla komunikovat, tak toho, kdo ji měl na starost. Chcete slyšet vtip? I když byl víkend a já psala na na pracovní e-mail, reakce od osoby mi přišla okamžitá.

"Čekala jsem, že se ozveš a budeš to chtít dořešit, když se přece nemá mlčet." Spolu s touto zprávou jsem ještě obdržela screenshot mého vlastního příspěvku ze Zakleté výzvy, Mlčení jako zbraň. "Tohle zašlo až absurdně daleko. Ale stále si o tom můžeme promluvit a zkusit to urovnat. Protože taková já jsem. Urovnávám."

Takže. Když jsem se ozvala poprvé, bylo mi napsáno, že veškerá komunikace až na věci ohledně recenzí končí. Mně toto opatření ani nevadilo, s osobou jsem nijak více nekomunikovala, kromě těch pár e-mailů. To s mým příspěvkem bylo docela úsměvné, protože mě právě to, že jsem odmítla mlčet, dovedlo k odchodu. O urovnávání asi nemůže být řeč, když se mi ani poněkolikáté, co jsem se připomněla, nedostalo odpovědi a když jsem se přihlásila jinde, byla jsem označena za tu špatnou. Naše konverzace ještě nějakou chvíli pokračovala, obsahovala i "není nám přece patnáct", "co jsi ty udělala proto, abychom se usmířily", "to, co jsi udělala bylo zbytečný a k ničemu," dokonce jsem byla já ta, co ignorovala. wow. Tohle celé mě jen utvrdilo v tom, že o takovou "spolupráci" opravdu nestojím.

Chcete vědět, jak to dopadlo? Odpověď na mail samozřejmě žádná. A osoba mě má v bloku. Ideální člověk na komunikaci s dalšími lidmi, no ne?

Komentáře

  1. Tohle je HNUS. Ale fakt. Ze své strany jsem zvyklá na příjemnou spolupráci, že si s lidmi z redakce nebo e-shopu vyměníme i pár úsměvných mailů, které už se recenzích výtisků netýkají, a pokaždé z toho mám radost, ale tohle? Nezdá se mi, že by ses zrovna ty v tomhle problému chovala jako dítě. Hnus. Nedivím se ti, že jsi s tím sekla, za tohle to nikomu nestojí.

    OdpovědětVymazat
  2. Asi se ti to nebude libit co ti napisu, ale ozvat se musim, občas je lepší si to 100x rozmyslet jake to bude mit následky, než něco vypustiš mezi lidí a jestli je to může poškodit nebo ne. Tady si myslim, že jsi to extrémně přestřelila a postupně ti to vysvětlím proč. Říct svuj názor není špatný, ale když člověk kvůli takovému nazoru může prijit o práci, je dost k za myšlení. A zrovna tady jsi tu hranici vůbec neodhadla.

    Když začnu u těch spolupráci, když se mě kdokoliv zeptá, jak spolupráce probíhají, tak jím narovinu odpovím, že kazda spoluprace je jina, vsude se vyzaduje neco jineho, a take komunikace je jina. To že někdo není spokojený se spolupráci, stačí napsat mail, že ji ukoncunes a tim to hasne a vubec to nebudes pitvat.

    Pořád tu zminujes komunikaci ze strany splolupracujiciho od nakladatestvi. Uvědom si, že mají několik desítek recenzentu, mimoto maji i další práci, než hned okamžitě ti odpovídat na maily. Měla jsem spolupraci s nejmenovanym spisovatelem, ktery me chtel udat na fizly, jen protože jsem napsala pravdu o jeho knížce, od te doby kontroluju s kym spolupraci navazuji. Ale netaham do toho nakladatelství, které s tim defakto nemá nic společného. Vysvetlim proč.
    Protoze recenze resis s jistou osobu, ne primo s vedenim, pokud mas nejaky problem, ze ti neodpovidaji na maily, je to pouze jen tvuj problem, protože ona nemusi nikomu na nic hned a okamzite odpovidat.

    Když tu tak hezký zminujes Megaknihy, tam o spoluprace se stara vic lidi. A ne, neodpovidaji na maily okamžitě, ale treba i po tydnu a dele. I recenzaky neposilaji hned okamžitě a taky nechodi vsechny nabidky všem. Jak to vim? Bavim se s jinymi recenzentkami, ktere pro ne recenzuji. A to ze jsou mili, protože i ja se snazim byt mila. Ne ze jim lezu do riti, ale proste chovam se tak jako ke vsem.

    Když píšeš jak te odrazovalo mnozstvi recenzentu ktere nabrali, a jako proč? Albatros jich ma o dost víc, takze nechapu o co go.

    Za další, recenzaky si nikdo nevybiral podle libosti, na zacatku jsme meli na vyber ze dvou co si pamatuju. A pak nekterym oni osobne nabizeli jine knihy, ale to je jejich rozhodnuti, komu co poslou. To ze sis psala sama o ne, asi to nebude chyba spolupracujiciho. Me bylo jasne psano, ze si nemuzu vybrat co chci, jen to co se nabidlo ve skupine a vic jsem to neresila.

    To ze jsi ji posilala recenze a chtela okamzite reakci, sorry ale vis kolik recenzi jim tam musi chodit? A ne jen recenzi? Jako ja nevim, ale kdyz poslu mail s odkazy na recenzi nepozaduji od zadne spoluprace, aby mi psali co si o tom mysli. To ze jim to mas poslat neznamena, ze ti odpovi hned. Muze to trvat i mesic, dva nez se k tomu dostanou.

    Vzij se do role člověka, ktery nabral lidi na spoluprace, stanovis pravidla a urcis ze chces poslat recenzi na mail, mimoto mas dalsi praci a osobni zivot a starosti. Do toho co vim, ona porad studuje, takze sorry, ale toho casu az tak moc nema. A pak se zjevi nasrany recenzent jako ty a zacne delat sceny, ze jsi mu neodpovedela. A pak by o tobe zacal bonzovat vedeni, ze jsi pracovnik nahovno. Jak by ti bylo? Kdyby ti hrozil vyhazov? Asi ne moc skvělé co?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, děkuji ti za tvůj názor. Vážím si toho, že jsi mi ho napsala. Nechci ti ho brát, ale přesto bych ti pár věcí
      ráda objasnila, protože se zakládají na faktech a událostech, ze kterých vycházím, nikoliv na domněnkách. Ráda bych,
      abys to pochopila správně, tak snad odpustíš.

      Nevím, kde ses dozvěděla, že může člověk přijít o práci, já to sama nevěděla a dozvěděla jsem se to teprve včera.
      I tak bych ale svůj názor publikovala, protože tohle může být zkušenost i pro někoho dalšího a nechci dělat drama,
      ale informovat o tom, co vše se může při spolupráci stát. Já si to rozmyslela dobře, zda chci tento článek publikovat. Kdyby komunikace, o níž to celé je, nevázla, a já věděla, na čem jsem, třeba by k tomu nedošlo, ale když na mě nikdo nereagoval, poté jsem došla k názoru, že je ten můj stejně nezajímá.

      Na pojem spolupráce máme asi také odlišný pohled. Ano, každá je jiná, s tím souhlasím. Ale spolupráce je něco, co je
      prospěšné oboum stranám. Blogeři jsou užiteční jako levná reklama a jsou za to odměňováni knihami, tráví nad svými
      výstupy čas, nevím, jak tobě, ale mně jen fotka k jedné recenzi zabere i šest hodin. Další půl hodinu až hodinu dávám
      dohromady názor, kvůli instagramovému rozsahu text upravuji tak, aby nebyl příliš dlouhý a zároveň tam zaznělo vše,
      co ve mně kniha zanechala. Potom je asi jasné, že chci své úsilí věnovat jen knihám a spolupracím, které mi za to
      opravdu stojí a já si stojím za nimi. Nevím, jak ty, ale já si na všem, co přidávám, dávám dost záležet a právě proto
      o podobně "úžasné" spolupráce nestojím. Já napsala mail, že končím. Poslala jsem ho jak osobě, tak tomu, kdo jí má
      na starost, i s odůvodněním, proč odstupuji. Chtěla jsem mít jistotu, že se to k nim dostane, aby se později nedivili.
      Ale poté, co mi osoba začala psát dost nesmyslné zprávy, kde si opět neskutečně protiřečila s tím, co psala minule,
      mě to docela dostalo. A když se mi nedostalo vyjádření od toho, kdo jí měl na starost,
      rozhodla jsem se s tím jít ven, protože se mi to opravdu nelíbilo. Stejně jako ty své názory říkám nahlas.

      Vymazat
    2. Ano, zmiňuji komunikaci z jejich strany, protože jsem se své odpovědi nedočkala tři týdny, i když mi bylo slíbeno, že ji dostanu. Pokud to nezvládají, asi jich neměli brát tolik. Stačilo by mi, kdyby mě odmítli, napsali vše ok. Víc jsem ani neočekávala. Ale ono to po třech týdnech začne být docela divné, proto jsem se uchýlila k dalšímu mailu.

      Zmínka o spisovateli, s nímž jsi měla konflikt, mi připadá docela úsměvná. Víš proč? Možná si pamatuješ Sáru, které se nelíbila Rafaelova škola. Sama říkáš, jaké má každý právo na názor. Shodou náhod jsem včera objevila tvůj příspěvek hlásající "KAUZA" a měla bych k němu hodně co říct, jako například to, že Sáru označuješ za lhářku, ale sama používáš za účelem získání pozornosti lži o ní. Zpět k našemu tématu. Každý má tedy to naše slavné právo na vyjadřování se.

      Nakladatelství jsem do toho nezatáhla, nakladatelství s tím souvisí od začátku, protože vše probíhalo pod ním. Osoba je jejich zaměstnanec. Tak to asi logicky souvisí s ním, když osoba dostává plat za práci, kterou pro ně vykonává. To, že mi nikdo neodpovídá, není jen můj problém. Je to známka toho, že očividně něco nefunguje tak, jak by mělo. Proto jsem psala výše postaveným. Jak jsem již psala, nešlo mi o okamžitou odpověď, ale o alespoň nějakou odpověď.

      Vymazat
    3. Jistě že se v Megaknihách o spolupráce stará více lidí. Protože odhadnou množství blogerů, které ještě zvládají a v
      případě, že ne a mají zájem mít pod sebou další blogery, pojistili to dalšími lidmi. Tohle ale neovlivním. Pokud mají
      tvoje kamarádky recenzentky takovou zkušenost, že se podle tebe v Megaknihách ke všem nechovají stejně a odpovídají po týdnu i více, pak bys možná mohla vyndat hlavu ze zadku a konečně si uvědomit, že ke mně se ve Fantom printu chovali taky tak a kvůli tomu ti tady teď odpovídám. Já se narozdíl od některých na internetu nepřetvařuji a chovám se vždy stejně, s upřímností, jako v realitě. A dokážu mezi tím rozlišovat. K tobě se chovám upřímně stejně jako ke komukoliv jinému, kdo mi napíše. Ne že povedu sladké řeči jen proto, že se mi to hodí a budu hnusná na lidi, kteří nelitují osobu za to, jak jí ta hrozná blogerka prakticky vyhrožuje, že jí zabije kočku.

      "Když píšeš jak te odrazovalo mnozstvi recenzentu ktere nabrali, a jako proč? Albatros jich ma o dost víc, takze nechapu o co go." Sama jsi napsala, že jich mají příliš. A nezvládají jim ani odpovídat na zprávy. Albatros jich má o dost víc, ale zvládá se o ně postarat. A vůbec ti ten Albatros nějak leží v žaludku. Že by na ně tvůj klasický postup získání spolupráce nezabral? Možná proto, že nejsi schopná ani rozlišovat mezi ambasadorkami a blogerkami, tak už tohle nakladatelství prosím tě nezmiňuj.

      Tohle celé začalo proto, že mi osoba přímo napsala, ať si o něco napíšu, takže jsem tak učinila. Jak to jinak chodí, to záleží na tom, jak moc jsi u ní oblíbená. Žádná oficiální pravidla se ke mně nedostala, protože ani nejsou. Ano, občas si šlo vybrat z toho, co bylo ve skupině, občas chodily nabídky na instagramu. Ale že bych si napsat nemohla, to mi žel nikdo nesdělil.

      Tady se budu znovu opakovat, nešlo mi o okamžitou reakci, ale o to, že nepřišla žádná. Já poslala mail s odkazy proto, že to byla má první zrecenzovaná kniha a proto jsem chtěla vědět, zda to druhé straně vyhovuje. To je taky špatně? Mně totiž dost záleží na tom, abych představě nakladatelství o tom, jak má výstup vypadat, vyhověla. Abych se nedozvěděla po dvou letech, že s tím nejsou spokojení.

      Kdyby mi hrozil vyhazov, asi bych se v první řadě vyděsila, že jsem udělala něco špatně, pokusila se to probrat a vyřešit. Kdybych zjistila, že je chyba na mé straně, dokázala bych ji přiznat a nechala bych vedení, aby rozhodlo o mém osudu. Nevím, proč mi tu píšeš o jejím životě, protože nic z toho by osobní rovina neměla ovlivnit. Pokud si toho na sebe naložila moc, asi by to měla uznat a zvážit, zda není něco z toho lepší nechat. Já taky studuji, mám osobní život a starosti, ale když se ke mně někdo chová nefér, udělám si čas na to, abych v tom udělala pořádek.


      Vymazat
    4. Promin ale kauza se Sarou byla oprávněná, ja narozdil si nevymyslela veci kzere v nize nebyli. Takze prosim kauzu se Sarou stranou. To jsou dvě rozdílné situace.

      Vymazat
    5. Zmiňuješ tady autora a děláš ze mě hatera. Svoje příspěvky jsi smazala, což vypovídá dost o tom, jak moc si stojíš za svými názory. Naneštěstí pro tebe si je pamatuji, ale mrzí mě, že jsem si je nevyfotila. Nečekala bych, že se snížíš až tak hluboko.

      V první řadě o Sáře píšeš jako o někom, kdo knihu od autorky mermomocí požadoval. Ale už to nebyla pravda. Autorka jí knihy na recenzi sama nabídla. Potom píšeš, že o knize vykládala lži. https://www.instagram.com/p/B4z-LOogWHa/?igshid=wdlyf4rkfzqh přečti si to ještě jednou a pořádně a konečně mi řekni, kde máš lži. Ale abych se dostala k tomu, co chci touhle narážkou říct. Zase si bereš do úst Albatros, zmotáš ambasadorky a blogerky dohromady. Dokonce jsi použila slovní spojení Humbook blogerky. Tak ty teda neznám ani já. Tohle bych taky ráda uvedla na pravou míru. Ambasadorky jsou pod Humbookem zhruba půl roku, potom už ambasadorkami nejsou. Ale to není moje chyba, že se neorientuješ v pojmech. Píšeš, že nás Sára na autorku poštvala. To je z toho všeho asi největší kec. Vyjádřila jsem se k tomu sama od sebe, stejně jako ostatní. Ač je Sára má kamarádka, stejně jako u ostatních si rozmýšlím, k čemu se vyjádřit, na základě toho, zda se mě to týká. V tomhle případě byla znatelná naprostá dezorientace autorky a šlo vidět, že asi žije v nějakém ezosvětě. Neumí přijímat kritiku a jestli někdo někoho poštval, pak právě ona svoje čtenářky na Sáru.

      Ale co je point, to je to, že jsi zmínila, že recenzent by si za sebe měl bojovat sám a zvládnout si svoje názory obhájit. Ale jsi to ty, která to píše v příspěvku, který obhajuje autorku. A žel už jsi ho smazala. Každopádně. Já si tady svůj názor obhájit dovedu, narozdíl od osoby, která akorát fňuká, že ji napadám.

      Vymazat
    6. A líbí se mi, jak si celkově protiřečíš. Protože z toho všeho, co jsem ti tu vypsala, ses chytla zrovna toho, u čeho si nejseš sama sebou jistá. To znamená, že nejsi schopná vést konstruktivní diskuzi na tohle téma a asi jsi tím osobě zrovna moc nepomohla.

      Vymazat
    7. Nic jsem nemazala ale archivovala vsechno mam ulozene, nikdy nic nemazu, procistovala jsem cekove feed, a jestli s tim mas problém, tak nebrec, nejsem na to zvedava. Nemam chut debatovat, jen jsem ti chtela napsat co jsem napsala a ty si to preber jak chces. Jo a nezapomen zase brecet ve storie jak ti chudero ublizuju.

      Vymazat
  3. Pokračování.....

    Takže pointa meho dlouheho komentu. Premyslej co děláš, a divej se na to i z jine strany nez jen z ublizeneho recenzenta, kteremu neodpovedeli na mail. Jestli po tomto clanku se cejtis skvele a v pravu, pak je to dost smutny. Protože spousta nakladatelsvi nekomunikuje vubec. Tak byt tebou, nechovala bych se jak male děcko a omluvila bych se. Protože tohle je fakt silna kava i na me. Nikdo ti nic nemusi, to ze ti dali moznost recenzovat jejich knihy a dostavas je defakto zdarma, mela bys byt rada, ne kazdy mel tu moznost se k te spolupraci vubec dostat. A tohle je dle meho egoisticke a svinske chovani. A komunikovat lze i jinak, nez jen pres maily, protože ja s nimi nemam zadny problém.
    Pokazde kdyz jsem ji psala na instagramu vetsinou do hodiny odpovedela a kdyz ne do hodinky tak do druheho dne. A hlavne vetsina recenzentu s ni nema zadny problem. Ale vyjimky se asi najdou. A to nemluvim o tom ze tve jmeno koluje bookstagramem jak porad nekoho hejtis. Tak bych se na tvem místě zamyslela, co je špatně na tom cos udelala. Skodis tim i sobe a ne jen ji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nevím, kde jsi vzala, že máš nějaký nárok do toho mluvit, ale dobře, zopakujeme si to znovu. Přemýšlela jsem nad tím, úhly jsou celkem dva, můj a její. Z jejího úhlu jsem došla k závěru, že nejen to, co dělá ale ani ona sama tak úplně nefunguje, proto jsem své rozhodnutí publikovat tento článek shledala za právě takové, že je stále dost v mezích a slušný. Jako dítě se ani tak nechovám já, na to tu máme jiné, nemám se za co omlouvat. Nedělej ze mě někoho, kdo si toho nevážil. Zmiňuji to tam taky. Ale z knih zadarmo se neposeru, dokud k nim přicházím díky spolupráci, která mě nenaplňuje. Egoistické mi nepřipadá, protože tímhle nic nezískávám, možná spíš naopak. Svinské? Sama podporuješ říkání názorů nahlas, jsou ty tvé názory taky svinské? Ano, komunikace mimo maily taky proběhla, myslím, že není nutné mi dělat osvětu ohledně jejích možností, protože jsem z nás dvou já ta mladší a pravděpodobně je znám lépe. Možná i proto vím, že odpověď na můj mail by včetně jeho přečtení netrvala ani pět minut.

      Toho, že mé jméno koluje bookstagramem, jsem si nevšimla. Možná bys mi mohla rovnou připomenout i nějakou mou chvilku slávy, abych si to mohla znovu vychutnat. Ale teď vážně. Nevím, co se mnou máš za problém a proč tohle všechno, ale kdybys byla ochotná se postavit do rozumné diskuze a ne tohohle útoku, ráda to s tebou vyřeším. Nevím, koho hejtím. Fakt nevím, jak to sem patří, ale opět budu ráda, když mi tedy sdělíš, co jsi tím myslela. A už to opakuji asi potřetí, ale zamyslela jsem se nad tím. Posledních pár slov tvého komentáře tudíž považuji za bezpředmětná.

      Vymazat
  4. Původně jsem se nějak veřejně vyjadřovat nechtěla, ale nedá mi to, protože mi vadí, jaký útok se z toho stal. Moje zkušenosti nejsou takové, jaké ty tu píšeš. Od nabídky knih funguje fb stránka a pokud jsem někdy napsala o něco mimo, dostalo se mi vždy odpovědi. Sice ne hned, ale dostalo. Musíme si uvědomit, že každý máme i svůj život, krom toho daná osoba (jak jí zde zmiňuješ) má do toho ještě jinou práci a školu. To není sranda, vím to. A to mám jen jednu práci a školu. Nicméně nikdy jsem neměla problém s komunikací. Jen bych chtěla upozornit, že tyto problémy s komunikací jsou skoro všude... Kamarádka takhle psala 3 měsíce Pasece a její emaily jim padaly do spamu a odpověděli jí snad po 4 měsících! Také se snažila měsíc nějak domluvit s Knihy Dobrovský a teprve po měsíci, kdy napsala snad už 4. zprávu jí odepsali. Tím jsem chtěla říct, že všude je něco. Co se mi také nelíbí je to, že známe pouze jednu stranu mince a tu tvou, ale kdo vyslechl danou osobu jak to vidí ona? Každá mince má dvě strany ne a odsoudit takhle někoho na základě jednoho článku mi přijde jako hovadina. Co se mi ale úplně ze všeho nejvíc nelíbí je tvůj přístup... Myslím si, že zde se jedná spíše o osobní problém, kdy nás blogery má na starost jedna osoba, tak proč tady házet špínu na celé nakladatelství? Uvědomuješ si, jaké následky to bude mít? A tím teď nemyslím vůči dané osobě, ale vůči nakladatelství komplexně.. Jsou lidi, kteří neví co je spolupráce, že existuje nějaký bookstagram a čistě si zadají do googlu "Fantom print" a vyskočí jim tenhle článek... Může to být klidně až za půl roku, kdy už daná osoba třeba ani nemusí pro Fantom print pracovat a člověk co to neví, tak si to přečte a kompletně nakladatelství zavrhne i když nakladatelství komplexně za tohle nemůže.. Nemůže to ovlivnit, nevidí emaily v cizí emailové schránce. Pokud jsi to chtěla hnát až takhle do úzkých, měla jsi jim napsat email, měla jsi to řešit OSOBNĚ a ne tohle. Tohle je hnusárna a ne vůči dané osobě (i když také), ale hlavně vůči nakladatelství samotnému, který za to vlastně nemůže. I tohle je důležité si uvědomit, což jsi podle mě neudělala.. Nelíbí se mi to a nesouhlasím s tebou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak já z toho útok opravdu neudělala. To, že si to opět někdo vzal až moc k srdci a reagují na to i lidé, kterých se to netýká, není moje starost. Nebaví mě neustále opakovat to, že je to moje zkušenost s tímto nakladatelstvím a chci, aby mí sledující věděli, proč už najednou spolupráci nemám. Taky tím chci ukázat to, že pokud se v některé spolupráci někdo necítí komfortně, nemusí se bát odejít. Nevím, co vás na tom tak žere.

      Jsem ráda, že máš ty pozitivní zkušenost a neberu ti to. Tak mi neber tu mou.

      Ano, od nabídky knih funguje fb stránka, ale mně bylo nabídnuto, ať si něco výběru a odpovědi se mi dostalo, až když jsem se připomněla jinde. Nebaví mě se opakovat, už jsem to psala Yulii, možná by příště nebylo od věci si přečíst, o čem už tu padla řeč a neopakovat se, abychom si ušetřily čas. Já mám taky život, překvapivě, taky chodím do školy a mám nabitý rozvrh. Pokud to není sranda, nechápu, proč vykonává dvě zaměstnání. Radši vůbec, než napůl, ne? Znovu říkám, je fajn, že ty problémy nemáš, ale nechápu, proč by mělo být špatně, že já ano a dovolila jsem si na to upozornit. Já v jiných spolupracích problémy s komunikací nemám a kdybych je měla, tak už tu spolupráci ukončím, protože mi připadá, že když to není něco, za čím si stoprocentně stojím, neměla bych to propagovat. Osobu zmiňuji jako osobu proto, že i když je dost lidem jasné, kdo to je, alespoň se to můžou jen domnívat. Bylo by snad příjemnější, kdybych tam napsala, o koho jde? Klidně celý článek upravím a nahradím osobu jejím jménem. Ale připadá mi to lepší takto.

      Víš, ono když je někdo zaměstnanec, naprosto logicky s nakladatelstvím souvisí. A nevím, proč je problém, že lidi uvidí i negativní reakci, pokud si seskládají obrázek na základě jednoho názoru a ne více, opět to není něco, co by byl můj problém. Nevím jak ty, ale já se například rozhoduji, co si přečtu, podle více recenzí od lidí, kterým věřím, než na základě jednoho negativního názoru naprosto náhodného člověka. Tohle mi připadá fakt hloupé.

      Nakladatelství to ovlivnit mohlo, ono by stačilo, kdyby při mém prvním mailu, kdy jsem se ptala na to, jak to tedy je, protože mi nikdo jiný neodpovídá, odpovědělo. Protože kdyby tak tenkrát učinili, nic z tohohle by se nestalo.

      Osobně jsem se to řešit pokoušela, fakt jo, a opět to píšu ve článku, nevím, kde jste nechaly oči. Psala jsem, že se mi tento přístup fakt nelíbí, a to hned dvakrát. Ale když se mnou nekomunikují ani po tom, rozhodla jsem se alespoň sepsat tuhle zkušenost, aby to třeba nezklamalo i někoho dalšího. Uvědomuji si spoustu věcí a co mezi ně patří, to jsem tady teď vyjmenovala.

      Mimochodem tady zmiňuješ možnost řešit věci osobně. Tak já se ti svoje stanovisko taky pokusila vysvětlit ve zprávách, ale ty se najednou vyjadřuješ tady. To si trochu protiřečí.

      Vymazat
    2. Haha :D Sol, já si myslela, že to pochopíš, ale dle tvé odpovědi jsi vůbec nepochopila, co jsem tím chtěla říct.. No nevadí, když nechceš chápat, je to tvoje volba. Mě spíše zaráží, že na malé nakladatelství, které může mít díky tomuhle článku fatální následky, se něco takového rozhodneš prohlásit, ale o ambasadorství a Humbooku jsem tu nic nečetla a že se šíří po netu věci, které jsi údajně řekla o ambasadorství. :) Ke mě se donesli také, ale Humbook je zas velká ryba? Nevím, nechci soudit..

      Na druhou stranu tvoje ohánění po tom, proč má někdo dvě práce a proč toho má tolik... Jako sorry, ale tohle ne! A že ty máš taky školu a málo času? Twl střední je oproti tomuhle úplný govno... A promiň, ale soudit člověka proč má dvě práce? Ty snad víš proč? Co když kvůli financím, co když kvůli dluhům nebo něčemu jinému? Tebe živí rodiče, tak promiň, ale nemáš nárok soudit někoho za to, že má dvě práce, když je třeba potřebuje ke své existenci.. Tohle se mi nelíbí.. Kdyby bylo na mě, taky bych klidně měla dvě práce kvůli penězům. Je to náročné.

      A ano, jsem pro osobní jednání, ale když ty to vytáhneš na net, mě nezbejvá nic jiného, než napsat VEŘEJNÝ komentář, abych vyjádřila svou podporu nakladatelství Fantom Print. Aby i lidi mimo knižní scénu si mohli přečíst i pozitivní komentář :) Ono totiž i ty komentáře jsou podporou nakladatelství.

      Vymazat

Okomentovat