Osoleno a opepřeno, březen 2019



Když jsem s tímto formátem v březnu začínala a dala dohromady měsíc únor, říkala jsem si, kdo ví jak to není skvělé, že vám shrnu všechny koupené i přečtené knihy v jednom článku, na jednom místě. Jenže pak přišel březen, což považuji za měsíc prospěšný mému sociálnímu životu, protože jsem se poprvé viděla s Kirou, a mně najednou přibylo devatenáct knih. Ale pojďme si ukázat realitu toho, kolik knih přečteme versus kolik knih nakoupíme... Nebo alespoň já. Je mi škoda s tímto typem článku přestat jen proto, že jsem nakupovací maniak a ochudit vás tak o mé měsíční shrnutí, které baví jak mě, tak vás. 

Osoleno:
Musím uznat, že stejně jako jsem se rozjela v nakupování jsem nezahálela ani ve čtení. Sice za to může hlavně komiks Scott Pilgrim, jelikož má hned šest dílů a já ho zfoukla neskutečnou rychlostí, je to můj oblíbený komiks, který jsem si kdysi půjčovala v knihovně a protože má můj styl humoru, příjemnou kresbu, vtipný příběh braný šíleně seriózně, je to něco, co je za vámi ani nemrknete. Za mě jedno veliké doporučení, počítejte ovšem s tím, že je to velice šáhlá série. Ode mě si rozhodně vyslouží plný počet. 

Spánek od Haruki Murakamiho je naopak něco, co je krátké, má to obrázky, ale mě to ničím nezaujalo a knihu jsem hned po přečtení poslala dále. Když jsem se do opěvovaného autora pustila, čekala jsem, že mi kniha předá něco zajímavého, co ve svých ya knihách nenajdu, a právě v tomto jsem našla i zklamání. Bylo mi vytknuto, že pro pochopení povídek musím mít autora trochu více načteného i z románů, ale neměly by právě povídky fungovat samostatně? Dvě hvězdičky, za obrázky a délku. Malou délku. Malá délka = menší utrpení.

Divotání autorky A. G. Howard stále neumím uchopit tak, abych vám odůvodnila, proč mám tuhle sérii ráda. Ona je totiž zamotaná, zmatená, místy až nepřehledná. Ale právě taková je i Alenka v Říši divů, no ne? Zapojte tento příběh do doby skejťáků a oblékání ala Avril Lavigne a hned máte něco, co zaujme. Druhý díl mírně pokulhává za jedničkou, ačkoliv se dočkáte využitého prostoru zaplněného mstivými stvořeními a intrikami Morfea, kniha mohla být kratší a já ji četla měsíc. Ano, odnesla jsem si z toho poznatky, které mi snad pomohou s orientací ve třetím dílu. Ale i tak bych to proškrtala. Každopádně jsem si čtení i na to, jak dlouho mi to trvalo, užila. 3,5*

Zlatá značí osud je důkazem toho, že některé příběhy patří do knih, ne na Wattpad. Mnou neskutečně dlouho odkládaná kniha se nakonec ukázala býti promyšleným, skvěle upraveným i zpracovaným kouskem. Autorka Sára Vůchová si všechno dělala sama a patří jí můj velký obdiv za kvalitu textu. Potěšil mě především věk hrdinů, byli starší než to, na co jsem zvyklá a chovali se adekvátně k tomu. Navíc jsem si vytvořila silný hate to love vztah k Tuckerovi. Je to neuvěřitelně čtivé a kniha si ode mě získává čtyři hvězdy s rezervou pro další díly.

Cinder v podobě audioknihy si mě naprosto získala! Měsíční kroniky jsou takové mé guilty pleasure a přestože tam vidím nedostatky, které bych v jiných knihách vytkla, tady mi to zapadá. K princeznám prostě lehká míra naivity patří. Poslech hlasu Terezie Taberyové je příjemný, čte věrohodně a mou pozornost si udržela po celý čas nahrávky. Místy oproti knize vyniklo fňukání Cinder, ale jak říkám, nějak si na jejím místě neumím představit někoho nesmírně odvážného. Plný počet hvězd za věrohodnost a úžasné připomenutí prvního dílu! Ještě jednou děkuji Humbooku za tuhle možnost!

Šest vran si získalo mé srdce. Četla jsem to proti ostatním po poměrně dlouhé době od vydání, protože když to vyšlo a všude byly reklamy, akorát mě to odradilo. A to byla hrozná škoda, protože tuhle jízdu jsem si vychutnala. Leigh Bardugo nám ukazuje její úžasný spisovatelský talent, oproti Griše zde skutečně vyniká. Jde vidět, že si dala záležet na postavách a na tom, aby jednali podle své povahy a možností. Každá Vrána měla nějakou slabinu, nebyli to neohrožení hrdinové, naopak. Po dlouhé době příběh, kvůli kterému šlo vše stranou a Ketterdam jsem určitě nenavštívila naposledy. Plný počet!

Na Harryho Pottera a Tajemnou komnatu najdete samostatný článek, který je spíše negativně zaměřený, ale jen na jednu postavu. Kouzelnický svět jsem si ráda znovu připomněla, těším se na třetí díl a hodnocení je si myslím zbytečné. Tajemná komnata je můj druhý nejoblíbenější díl, takže bych byla stejně velice zaujatá.

Tři temné koruny jsem četla hlavně kvůli rozporuplným reakcím, byla jsem zvědavá, co se odehrálo na straně 200 a chtěla jsem si udělat vlastní obrázek. A za mě byla tato strana důležitá, protože ač byla přehnaná a trochu nešťastně provedená a zakomponovaná, změnila mnoho. Děj tím nabral zajímavé obrátky a celý příběh rozjel, protože do té chvíle se mi zdál pomalý. Do té chvíle se řešily intriky jednotlivých rodů a to jsem si užila, ale akce mi přesto chyběla. Také se mi líbilo, že královny o svém osudu nerozhodují a místo debilních nápadů se s tím smířily, každá svým vlastním způsobem. Kniha si získává 3,5* a na cestě ke mne už je druhý díl. Snad se v něm také nepovede zaměnit korálovce za korálovku.

A poslední březnovou knihou je audiokniha Hadí doupě. Mé první setkání s Agathou Christie dopadlo na výbornou a velice mi vyhovoval způsob čtení, budování napětí, celá zápletka byla skvělá a já si vraha tipla pokaždé špatně. Určitě jsem příběh z pera této autorky neslyšela naposledy. Opět můžu doporučit. Nejsem si jistá, jak hodnotit, ale čtyři hvězdičky to u mě má určitě. 

To je tedy všech šest klasických knih, dvě audioknihy a šest dílů komiksu. Konečné číslo? 14! Má největší doporučení jsou Šest vran, Zlatá značí osud, obě audioknihy a celá komiksová série Scotta Pilgrima.

Opepřeno:
Jo, tady už to bude horší, ale zase se snad nebudu u každé knihy šíleně rozepisovat. 

Můj první březnový nákup se uskutečnil na srazu s Barčou (knizni_vabeni) a Mončou (iamabookholic), což byl můj první sraz s knihomoly vůbec! Barča je veliký fanoušek Temnoty a tak jsem bez ní nemohla opustit knihkupectví.

Ovšem hned další den začala ta pravá nákupní atmosféra. V Luxoru probíhala akce 1+4 zdarma a to je teprve něco. S Kirou jsem tedy do košíku naházela Příliš mnoho Kateřin, Rozkaz zabít, Spánek, Růži pro Stalina a Dívky z trajektu. A protože jsem co se knih týče snadno ovlivnitelný člověk, odnesla jsem si i Šest vran a Nyxii...

Mým dalším nákupem, tentokrát z e-shopu, byl Scott Pilgrim, kterého moc doporučuji nahoře a Solitaire. Tu jsem vzala na doporučení Kristie Spáčilové a hlavně ji najdete za pár korun v sekci levných knih. 

Z nakladatelství Booklab mi přišlo Město z kostí, prostě mi ho nabídli jen tak, jako dárek a bylo to neskutečně milé. 

Další přírůstek se objevil při další návštěvě Prahy, kdy jsem si pořídila klasiku Společenstvo prstenu.

A má poslední březnová objednávka obsahovala dvakrát Zloděje dýmu, jedni z nich byli pro vás do soutěže a Tři temné koruny, kvůli společnému čtení u reading_feast.

Jo. Je jich 19. Konec, tečka. A počkejte si na srpen.

Jak jste na tom vy, nakupujete rychleji, než čtete?












Komentáře