Psychohry, Leona Deakinová

Thrillery si dávkuji, prokládám jimi young adult a zatím jsem nečetla žádný dobrý. Bohužel se to nezměnilo ani v případě Psychoher, které začaly slibně a pokračovaly poněkud bez jiskry. Za knihu děkuji nakladatelství Jota, které mi knihu k recenzi poskytlo.

V původním znění zní název Gone. Což mi připadá výstižnější. Kniha startuje sérií zmizení. Osoby, po nichž se pátralo, byly postrádány. Ať už v rodinách či zaměstnání, blízcí po nich pátrali. Nebyli to náhodní bezdomovci. Jediná spojitost? Stříbrné kartičky ponechány na místě zmizení. Přáno k prvním narozeninám. Osoby zmizely právě v den svým narozenin, ale věk nehrál roli.

Ono to takhle zní dost fajn, že? A tak jsem začala číst. Příběh postupoval svižně, ale bez větších zádrhelů a když už se stalo něco nad rámec, šlo to předvídat. Sledování dvou dějových linií tomu jen a pouze napomohlo. Začnete si spojovat souvislosti a i samotný konec se tak dal snadno očekávat. 

Žel mě kniha začala nudit. Tento thriller vás totiž nevtáhne do děje. Vyšetřování sledujete z povzdálí, autorka si hraje spíš s postavami než se čtenářem, proto je vaší funkcí pouze nezúčastněné pozorování děje. Připadalo mi, že autorka své postavy nerada ohrožuje a vystavuje velkému nebezpečí, nikdy mě nepřinutila, abych se o ně bála, aby mi záleželo na jejich osudu. Díky jejich chladnému profesionálnímu jednání jsem k nim nepřilnula. Většinu vedlejších postav sledujeme z popisů psycholožky Augusty a pokud očekáváte, že na vás její odhad osob zapůsobí, pletete se. Ano, občas věděla, jak na lidi, ale většina jejích popisů se skládala z popisování vzhledu, jako například vlasů, oblečení. Vzhledem k tomu, že je kniha na psychice založená, čekala bych větší váhu danou na její popis.

V knize jsem našla 10-15 chyb, nejsem si jistá, protože jsem  si to tentokrát neznačila, ale většinou šlo o překlepy a ne o hrubky.

I přes tohle všechno na knize obdivuji, že se četla snadno a hladce. V knize nebylo nic rušivého, co by mě rozčilovalo a dobře jsem si u toho odpočinula od young adult. Ovšem nemám potřebu knihu dál doporučovat nebo číst znovu. Hodnotím spíš jako detektivku, prostě mi tam chyběly výraznější znaky toho, že jde o thriller. 3,5*/5*

Komentáře