Kniha versus film: Sněží, sněží

V dnešním článku jsem se rozhodla shrnout tuhle povídkovou knihu tří autorů: Johna Greena, Maureen Johnsové a Lauren Myracleové. Musím uznat, že z nich znám jen starého známého Greena, zbylá dvě jména mi nic neříkají a nevybavuje se mi v souvislosti s nimi žádná kniha, ale podle New York Times jsou to samozřejmě bestsellerové autorky. 

Krátce ke knize. Povídky se navzájem prolínají, začínají v podobnou časovou dobu a vyplatí se dávat pozor na jména. Každá se zabývala jinou postavou, začínáme s Jubilee, která kvůli zatčení svých rodičů cestuje o Štědrý den ke své babičce a dědovi, jenže kvůli sněhové vánici vlak zůstane stát a Jubilee se rozhodne ho opustit, aby našla teplo, jídlo. Tak se její příběh začne dostávat do pohybu. Hrozně moc se mi líbilo, jak si poradila se svým problémem ve vztahu. Nezhroutila se z toho jako postava ze třetí knihy, zvládla si zachovat tvář. V čase pokračujeme k Tobinovi, Vévodě a JP. Já mám problémy s tím, jak byly všechny postavy podobné těm z Aljašky. Tobin byl nevýrazný hubený kluk, Vévoda vyjadřováním hrozně sedla k Aljašce, JP byl Korejec. I když asiat z Aljašky byl spíš Japonec, co si tak pamatuji. Většina "humorných" řečí se skládala z "máš malé přirození". Po nějaké době to Vévodě začalo lézt na nervy a vybuchla, stejně jako Aljaška. Jejich příběh mě ze začátku zajímal asi nejméně, nakonec byl asi nejakčnější. A vedl k tomu třetímu, k Addie, tak trochu sebestředné fňukně. I ta se ale díky kouzlu Vánoc vzpamatovala. Celé to dopadlo moc hezky, vánoční atmosféru to navodí skvěle a je to příjemně naivní.

No ale film, o tom se nic takového říct nedá. Snaha o uvedení do děje je nulová, hned od začátku jsem v tom měla veliký zmatek, protože jsem měla postavy a jejich příběhy nějak zafixované a musela jsem si půl filmu zvykat na to, kdo je kdo a jak se propletly příběhy. Protože to bylo úplně naruby. Celkově jsem o to ztrácela zájem, mou pozornost neustále odlákávalo něco jiného, dokoukala jsem to jen kvůli tomuto článku, abych si byla jistá, že to nezachrání konec, ale nestalo se tak.  Vizuální stránka byla fajn, ale určitě by se obešla bez naprosto náhodného přidávání dalších ras, které v příběhu vůbec nepůsobily a ani ta změna neměla pražádný význam. A LGBT vztah na sílu? Nyní v každém Netflix dílku.

Pokud vás tenhle příběh zajímá, tak doporučuji opět spíš knihu. Film... Budete muset hodně přivírat oči a podobu s knihou tam pravděpodobně nenajdete.

Komentáře