Dvojí život, Flynn Berryová

Claire je dcerou vraha. Poté, co svůj strašný čin uskutečnil, zmizel, a od té doby se policistům nedaří ho dopadnout. Claire pátrá na vlastní pěst už pěknou řádku let a je v tomto oboru docela zběhlá. Podaří se jí otce najít?

Kniha Dvojí život je inspirována skutečnými událostmi. Stejně jako v inspiraci z našeho světa, vrahem je zde lord. Kolem této vyšší společenské skupiny se toho točí mnohem více, například vzpomínky Claiřiny matky na začátky vztahu s jejím manželem - Claiřiným otcem, její pocity ohledně prostředí bohatých, v němž se nikdy necítila příliš dobře. Claire už zbyl jen mladší bratr a tomu preventivně nic neprozrazuje.

Začátek knihy pro mě byl lehce zamotaný, protože se pohledy matky a dcery střídaly až příliš často a tak jsem se pro lepší orientaci musela soustředit mnohem více, než ve zbytku knihy. Díky krátkým kapitolám to naštěstí nebylo až tak těžké a já přišla na to, jak postavy rozlišit, právě ve chvíli, kdy vzpomínky matky zmizely. Matka byla velice sympatická, její pozici a chování jsem věřila, proto jsem tiše jásala pokaždé, když na ni přišla řada. V případě Claire jsem vítala, jak neutrální byla. Nebyla zbytečně ufňukaná, nebyla zbytečně statečná. A v jistých směrech by si možná zasloužila do vínku trochu šmrncu, ale mně vyhovovala takhle. Jednala vypočítavě, chytře, promýšlela každý krok.

Chyběla mi tu akce. Ano, šlo hlavně o seznámení s fungováním rodiny, myšlenkovými pochody a postavami, ale zas tak hluboká filosofie to nebyla. zasloužilo by si to oživení.

Konec byl fajn v tom smyslu, že celou knihu dobře uzavřel, ale moc jsem nechápala, kde se najednou vzaly všechny ty postavy. Myslím, že kdyby je autorka nastínila dříve, čtenář by mohl pátrat spolu s Claire a kdyby uhádl, jak to celé dopadlo, byl by tím odměněn.

Pokud vás tedy baví thrillery psychologického rázu, je to přesně pro vás. Já to hodnotím spíš průměrně.

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Jota.

Komentáře