Osolené komiksy: leden 2020

Zdravím vás u zcela nového formátu, který jsem slíbila v první části tohoto druhu shrnutí. Protože se teď manze a lehce komiksu ve svém čtení věnuji více, rozhodla jsem se jim věnovat oddělené shrnutí, protože je mi jasné, že ne všechny to zajímá a nerada bych to pletla dohromady s knihami. Takto to bude přehlednější a hezky vám připomenu, co jsem četla a co doporučuji.

Ještě bych ráda upozornila na to, že mám dost kousků díky spolupráci s Nakladatelstvím Crew, ale abych se nemusela pořád opakovat, jsou to Zaslíbená Země Nezemě 3 a 4 a Ocelový alchymista 9. Za poskytnutí recenzních výtisků moc děkuji.

Nový rok jsem vlastně mangou tak trochu odstartovala, mým prvním přečteným kouskem vůbec byl osmý díl Ocelového alchymisty, na který jsem v polovině ledna rovnou navázala dílem devátým. Právě u těchto dvou dílů jsem si uvědomila, jak se to z poměrně klidného příběhu zvrtlo na drsnou, krví nasáklou mangu. Pokud tuhle legendární mangu neznáte, doporučuji rozkliknout odkazy výše, já bych to převyprávět nedokázala a jistě bych se zmohla jen na chválu všech těch postav, kvůli nimž mě to tolik baví.

Zaslíbená Země Nezemě se řadí mezi mé oblíbence i po těch pár volume, které jsou za mnou, skoro každý díl mi přivodil nejednu srdeční zástavu a mrazí mi z toho po zádech i při vzpomínce. Každopádně díl druhý, třetí i čtvrtý byl lepší a lepší a mé napětí z této série spočívá už jen v tom, že se bojím, kdy se to změní a přestane se to stupňovat. Do nekonečna to přece nejde! Tato manga je o sirotčinci na velice poklidném místě, kde se děti mají dobře a jejich vychovatelka je na ně hodná. Jenže to možná není tak úplně sirotčinec. Hele, ode mě to tak děsivě nezní, ale fakt tomu dejte šanci, pokud jste tak neučinili doteď.

Bleach je můj nový objev hlavně díky tomu, že se dá zakoupit ve výhodných baleních a já na slevy slyším, takže jsem to zkusila a nelituji. Dost mi padl do noty hlavní hrdina, který je až nešikovně upřímný. Stane se lovcem duší, aniž by o to stál a jako jeden z mála se ke své schopnosti přistupuje jako k zátěži, ne jako k daru, což je blíže mému přesvědčení. Takto jsem přečetla první dva díly a už se těším na další - moc nechápu, jak mohla mít takhle fajn manga problém se u nás prosadit.

Upřímně ani moc nechápu, proč jsem se pustila do Tokijského ghúla - ano, dřív asi byl něco neobvyklého, ale teď v něm vidím příběhová klišé a mnohem více mě baví řada :RE, ale občas se k němu uchýlím a na vypnutí je fajn. Konkrétně v lednu jsem se dostala ke třetímu a čtvrtému dílu, kde byla jedna z mých oblíbených scén, kterou znám z anime. Ve čtení pokračuji dál hlavně proto, že to není dlouhé.

Tohle ohlédnutí zakončuji mangou To bylo tvé jméno, která by vás mohla zajímat - dva mladí lidé opačného pohlaví si vymění těla, vždy na jeden den. Je to takové milé čtení, manga má pouhé tři díly a kdybyste s ní chtěli začít, máte mé doporučení! Momentálně není úplně dostupná, ale mám velice tajné informace o tom, že spolu s třetím dílem se chystá i dotisk.

Snad se brzy uvidíme u dalšího článku podobnému tomuto, mě jeho psaní bavilo a tak doufám, že v něm najdete také zálibu!

Komentáře

  1. Té Zemi Nezemi zatím úspěšně odolávám, ale upřímně mě to láká čím dál víc... :D

    OdpovědětVymazat

Okomentovat