Osoleno a opepřeno, duben 2019



Mám takovou novou a troufalou ideu - vydávat článek každé úterý. Asi víte, že psaní na blog je pro mě spíše srdcovka, proto doposud pravidelnost dost postrádalo, ale sama mám ráda, když lidé, které sleduji, mají nějaký systém. Každodenní přidávání na insta se mi celkem dařilo, takže budu doufat, že vyjde i tohle.

Osoleno:

Duben začal naprosto skvěle knihou, jež se stala i Osoleným čtením, a to Zloději dýmu. Tato kniha mi sedla ve spoustě ohledů, úplně nejvíce v tom, jak ukázala, že i nucené manželství z povinnosti jde přijmout s důstojností, a ne zbabělým útěkem. Plný počet hvězd!

Další čtení, no to už mě tolik nenadchlo. Temnota sice přináší nové prostředí, ale to je asi tak všechno. Štvalo mě tam každé písmeno a jsem ráda, že jsem to přežila a dočetla. V sérii pokračovat nebudu. Dvě hlavní postavy byly neuvěřitelně ploché a předvídatelné a autorka se spoléhala na to, že díky odlišnosti budou působit propracovaně. Místo toho pouze stvořila dvě otravné osiny, které vám celý příběh znechutí. Dvě hvezdičky. Nebo jedna a půl.

Les jsem si přečetla v rámci knižní štafety, která tento fenomén odstartovala, tudíž té původní humbookovské. Poznámky ostatních přidaly tomu, že jsem knihu přečetla za pouhé jedno odpoledne. Bylo to milé, ale ublížila tomu podobnost s jinými knihami, například s Archivem. To mě na tom dost rušilo. Jinak to byla klasická young adult, spíš podprůměrná. Tři hvězdy a je ráda!

Zmrzlina a smutek je série stripů pro milovníky černého humoru a mně je skoro až hanba přiznat, jak jsem si to užila. Vtipy by pro spoustu z vás bylo asi až moc, ale já plánuji koupit i Kyanid a štěstí. Nenašla jsem na tom jedinou chybičku, takže plný počet, ovšem počítejte s tím, že to je pro otrlejší.

Trny v čase už jsem shrnula zde. Čtyři z pěti.

Jenom lidé si ode mě získali taktéž maximální možné hodnocení, ale takto s odstupem bych dala spíš o půl hvězdy méně. Bylo to úžasné zakončení trilogie, ovšem nejvíce jsem si užila Probuzené bohy, i tak celou sérii doporučuji a chystám se ji číst znovu. I pokud nejste příliš velkými fanoušky sci-fi, zkuste to, já jím totiž také nebyla.

Duben jsem zakončila Střípky času... Na ty se můžete podívat tady. Spolu s Trny v čase jsem je dostala na recenzi od Humbooku, což je fajn, protože bych se k nim jinak nedostala. A vy máte hejty rádi.

Konečné skóre šesti knih a jednoho komiksu je dost dobré, škoda, že teď mi čtení tak nejde.

Opepřeno:


Jako... Chce se mi přiznávat k tomu, že mi během jednoho měsíce přibylo 19 knih? Ne. Ale v těchto článcích je zmíněno úplně všechno, takže... Si to užijte.

První dubnový nákup se týkal knih Michaely Burdové. Ta totiž na svých stránkách prodává knihy i s podpisem a vzhledem k tomu, že to je má nejoblíbenější dětská autorka, musela jsem toho hned využít. Tak mi doma přistálo souhrnné vydání Poselství jednorožců a Dcera hvězd. Poselství jednorožců čeká na rereading a Dcera hvězd pro mě bude novinkou.

Krycí jméno Verity se ke mně dostalo v rámci knižní výměny, pořádanou Kájou z Reading Feast, od Áňy z papíru.

Loď mezi hvězdami jsem ulovila jako celou trilogii z druhé ruky. Chystala jsem se na ni dlouho a konečně ji mám i doma.

Ovoce poznání mi přibylo spolu s předplatným Lógru, k němuž stále můžete získat knihu od Paseky. A já vám ten magazín vřele doporučuji.

Trny v čase, Střípky času a Zmizení Sáry Lindertové jsem už zmiňovala, dostala jsem je od Humbooku v rámci ambasadorství na recenzi. 

Poslední číslo jsem kupovala ve slevě a Jenom lidé jsem k tomu nákupu přidala proto, že tento závěr série zrovinka vyšel.

Krysař, Obraz Doriana Graye a Zmrzlina a smutek, opět záležitost Levných knih.

No a tady přichází velká akce od Dobrovského, jež hlásá, že čím větší hromadu knih vyberete, tím větší slevu získáte. Tak se ke mně domů dostalo Prohnilé město, Múza nočních můr, Zrada vítězů, Carve the mark a An Ember in the ashes. Rozhodla jsem se i pro pár anglických knih, abych trénovala jazyk, ale moc se mi to nedaří. 

A tímto považuji duben za ukončený!

Komentáře